ماشين ظرفشويي داراي بخار چگونه كار مي كند بخش 1

نمايندگي فريجيدر رسما و ۲۴ ساعته با تعمير يخچال فريجيدر ، تعمير ماشين لباسشويي فريجيدر ، تعمير ماشين ظرفشويي فريجيدر و غيره آماده خدمت رساني به شما مي باشد.

ماشين ظرفشويي داراي بخار چگونه كار مي كند بخش 1

۸ بازديد

اگر باور كنيد يا نه، جهان مدرن عمدتا با بخار كار مي كند. اكثر مردم انرژي بخار را با قايق هاي قديمي بخاري و انقلاب صنعتي قرن نوزدهم مرتبط مي كنند، اما حقيقت اين است كه بسياري از نيروگاه هاي برق امروزه نيز به آن تكيه مي كنند. اين كه آيا اين نيروگاه فسيلي است يا نيروگاه هسته اي، فرايند كلي شامل گرم كردن آب تا رسيدن به حالت گازي مي شود و بخار آب براي چرخاندن توربين و توليد برق مورد استفاده قرار مي گيرد. اما بخار ساده نيز در كاربري هاي مدرن بسيار استفاده مي شود.

به عنوان مثال، يكي از رايج ترين روش هاي استفاده از بخار در زندگي روزمره ما، اتو كردن لباس ها است. هنگامي كه اتو با استفاده از بخار آب، چين و چروك هاي لباس ما را ناپديد مي كند. بخار همچنين يك روش سريع (هر چند به طور موقت) براي درمان سرما خوردگي است. با آزاد كردن مخاط، بخار اجازه مي دهد تا آن را به راحتي تخليه كنيد، كه باعث مي شود مسير عبور هوا باز شود. علاوه بر اين استفاده ها در خانه، بخار همچنين مي تواند به طور موثر در پاكسازي اشيا با درجه حرارت بالاي خود موثر باشد. بيمارستان ها، كه در آن پاكيزگي از همه چيز مهم تر است، بخار را در مكانيزم هاي تحت فشار استفاده مي كنند تا دستگاه هاي خود را كاملا استريليزه كنند.

تعمير ماشين ظرفشويي فريجيدر

چرا از همان قدرت استريليزاسيون در خانه استفاده نمي كنيد؟ اين دقيقا ايده پشت ماشين ظرفشويي پيشرفته بخاري است. براي بسياري از مردم، ماشين هاي ظرفشويي سنتي يك معضل است. اگر قبل از بارگذاري ظروف در ماشين ظرفشويي خود آنها را به خوبي تميز نكنيد، ممكن است هنگام تخليه ظروف، مواد غذايي خشك شده را بر روي ظروف و وسايل آشپزخانه خود پيدا كنيد. اين عمليات تميزكاري پيش از شستشو تا حد زيادي باعث هدر رفتن آب، زمان و انرژي شما مي شود.

امروزه قابليت هاي ماشين هاي ظرفشويي بخاري، اين سري مشكلات ماشين هاي ظرفشويي سنتي را برطرف كرده است. يعني بخار يك چرخه تميزكاري قدرتمند را ايجاد مي كند كه بر رو ظروف چيني نيز كارآيي خوبي دارد. در چند صفحه بعد، ما اين ماشين هاي ظرفشويي پيشرفته و جديد را بررسي مي كنيم و نحوه استفاده از بخار را براي از بين بردن باكتري و آلودگي توضيح مي دهيم.

آلودگي در تكنولوژي ماشين هاي ظرفشويي بخاري

علاوه بر توانايي آن در توليد برق، بخار همچنين يك ابزار قدرتمند تميزكاري است. اگر تا كنون فرشهاي خود را با بخار تميز كرده باشيد، مي دانيد كه چقدر قوي هستند. با استفاده از همان اصول، ماشين ظرفشويي بخاري از بخار با فشار بالا و درجه حرارت بالا براي كمك به جدا كردن غذا از ظروف، فنجان ها و وسايل آشپزخانه استفاده مي كند. فشار گاز نشان مي دهد كه چه ميزان نيرويي از آنها به روي سطوح اعمال مي شود. مولكول هاي گاز متراكم تر به يكديگر متصل شده و گرمتر مي شوند كه باعث مي شوند محكم تر به سطوح برخورد كنند.

براي درك اينكه چرا بخار بسيار موثر است، بياييد نگاهي به بعضي از ويژگي هاي خاص آن بياندازيم:

بخار مي تواند مقدار زيادي گرما داشته باشد: آيا تا به حال پوشش مواد غذايي كه در مايكروويو گرم شده اند را جدا كرده ايد، تنها با بخاري كه از آن خارج مي شود ممكن است دست خود را بسوزانيد. اگر اين تجربه را داشته ايد، مي دانيد كه بخار مي تواند بسيار گرم شود، حتي گرمتر از آب. در فشارهاي معمولي جو، آب فقط مي تواند تا 212 درجه فارنهايت (100 درجه سانتيگراد) گرم شود. در آن نقطه، به بخار تبديل مي شود. بخار، درعوض مي تواند مقدار زيادي گرما را حمل كند و اگر تحت فشار قرار بگيرد، مي تواند به گرم شدن ادامه دهد، كه اين امر مي تواند آن را براي پاكسازي اشياء آماده كند.

بخار به حجم بزرگتري نسبت به آب گسترش مي يابد: هنگاميكه آب گرم مي شود و به بخار تبديل مي شود، مي تواند گسترش يابد و فضاي بيشتري را نسبت به آب دربر گيرد. اين واقعيت به اين معني است كه مقدار اندكي از آب مي تواند بخار زيادي توليد كند و كارهاي تميزكاري زيادي انجام دهد. در نهايت، از آب كمتري استفاده كرده ايد تا كارها مشابه (يا احتمالا بهتر) انجام شود.

بخار به راحتي قابل دسترسي است: از آنجا كه “آب ” در همه جا يافت مي شود، بنابراين مي توانيد بخار را در همه جا توليد كنيد. فقط آب را تا دماي كافي بالا ببريد و بخار توليد كنيد. تميز كاري با بخار نياز به مواد شيميايي يا مواد شوينده براي تميزكاري ندارد.


نمايندگي فريجيدر با داشتن افراد متخصص و مجرب تعمير ماشين ظرفشويي فريجيدر شما را با بهترين كيفت و در كمترين زمان انجام خواهد داد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.